Волинянам розповіли про нове оподаткування, яке дотепер існувало лише в Естонії та Грузії (ФОТО)

Представники ДФС розповіли волинянам про нове оподаткування, яке невдовзі планують впровадити в Україні. Варто зазначити, що подібна система працює лишень в Естонії та Грузії і покаже ефект тільки через 5 років, - інформує ІА «0332.ua».

Про це стало відомо під час круглого столу із обговорення змін до Податкового Кодексу в частині податку на виведений капітал, що відбувся у стінах Волинської ОДА.

За словами Ольги Домбровської, представника ПП Аудиторська фірма «Аудит – ФАГ», досвід із впровадження подібного законопроекту мають тільки Естонія, яка змінила систему оподаткування у 2000 році, та Грузія, яка приєдналася до нововведення у 2017 році.

Необхідність прийняття законопроекту в Естонії, каже жінка, була викликана тим, що в країні немає суттєвих природних ресурсів і для того, аби розвивати бізнес потрібно було залучити інвесторів із високими технологіями та чималими грошовими вкладами. Протягом 2 років сплата податків в Естонії знизилася удвічі. Однак через деякий час ці надходження зросли у кілька разів і за підсумками 2015 року Естонія у відповідному рейтингу за легкістю ведення бізнесу посіла 12 місце, а Україна, тим часом зайняла 80 місце.

У нашій державі, каже Ольга Домбровська, така модель оподаткування була запропонована у 2015 році, але тоді противником нововведень виступив уряд, адже такий подадок видався доволі революційним та й відповідної сприятливої ситуації в країні не було.

«На сьогоднішній день йде дуже різкий спад сплати податку на прибуток в державу, бо гривня пройшла інфляцію уже разів три. Багато підприємств є збитковими, вони розділилися на 2 табори: великі платники, які не платили податки і сумлінні платники податків, на які постійно збільшується навантаження. За результатами 2016 року наш уряд прийшов до висновку, що треба кардинально щось змінювати, а тому створили групу, яка працює над законопроектом», - зазначила жінка.

Водночас Ольга Домбровська наголошує, що передусім українцям потрібно змінити власний менталітет, тоді ефективності набудуть й закони:

«Поки не зміниться наш менталітет – толку не буде. За кордоном підприємства працюють на імідж, бо якщо вони не сплатять податок в бюджет, з ними ніхто не захоче працювати, а в нас навпаки: якщо ти не заплатив – ти герой», - підкреслила Ольга.

Про те, яким чином діятиме законопроект, якщо його в Україні таки приймуть, розповіла заступник начальника відділу адміністрування податку на прибуток управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Волинській областіОксана Подолець.

За її словами, вилучати кошти із прибутку на початковому етапі в бізнесі недоречно, тому новвим законопроектом передбачено брати податок "на виході", тобто тоді, коли кошти уже йтимуть до власника у вигляді дивідендів тощо.

Що стосується виведення капіталу, то воно складається із трьох операцій зі своєю базою оподаткування. Серед них:

1.Класична операція - виплата дивідендів на користь неплатника податку на виведений капітал; виплати в грошовій і натуральній формі на користь власника корпоративних прав, навіть якщо вони не оформлені як дивіденди.

2.Операціії, прирівняні до виведення капіталу. До них належить виплата коштів страховиків на користь нерезидентів, виплата фінансової допомоги неплатнику податку, роялті тощо.

3.Операції, з якими здійснюються донарахування (контрольовані операції в рамках ТЦУ, умови яких не відповідають принципу “витягнутої руки”; роялті на користь офшорних нерезидентів або тих, у країні яких роялті не оподатковується, і за правами, які вперше виникли в Україні; продаж товарів неплатникам податку на виведений капітал).

До того ж, передачено дві ставки податку: 15 % – з операцій з виведення капіталу безпосередньо власникам та 20 % – з операцій, які прирівнюються до виведення капіталу і для донарахувань.

Основний позитив, кажуть фахівці, полягає у тому, що зникне схема виведення капіталу, підприємства не будуть маніпулювати показниками своєї звітності, не буде впливу на ДФС і більше того, зникне термін збитків та їх накопичення. Саме це, вважають у ДФС, є суттю законопроекту.

Звісно, прийняття законопроекту потягне за собою й великі мінуси, - каже Оксана Подолець. Адже якщо ввести цей податок, значно зменшаться надходження до держбюджету і великий негатив буде відчутний для усієї держави. Хоча в Естонії та Грузії, зазначають в ДФС, зміни минули без особливих наслідків.

 

Загалом же, вважають податківці, із введенням законопроекту, держбюджет може недоотримати до 30 мільярдів гривень, а відчутним ефект від реформи стане тільки через 5 років.